Churp Churp

TOLONG CLICK!!!

Tuesday, August 9, 2011

21. 10 RAMADHAN

Salam... 

Lama gak kaklang tak posting apa2 dalam blog ni.  Bulan puasa... malas rasanya nak menaip, sekadar menaip buat kerja opis jer lah.  Hari ni hari Rabu, dah 10 hari kita berpuasa dalam 19 atau 18 hari lagi Syawal akan menjelma. Dah buat persediaan untuk Raya? Baju raya, kuih raya etc.  Kaklang and family nampaknya belum buat apa-apa preparation lagi.... Baju raya anak2 pun belum dibeli, kuih raya jauh sekali.  Adik dah bagitau kaklang, tahun ni dia nak jubah untuk hari raya, hemmmm..... anak perempuan walaupun masih kecil tp dah ada keinginan sendiri... dan disebabkan dia minta baju yang sopan makanya kenalah kaklang carikan jugak. Kaklang sebagai ibu akan memberi sokongan dan galakan pada anak2 kalau yang dihajatinya itu sesuatu yang baik.  Adik nak jubah dan tudung.... kan sejuk hati mendengarnya.. anak berusia 5 tahun dah pandai nak berpakaian sopan dan menutup aurat..... alhamdulillah.

Pagi ni masa hantar Along ke sekolah, dia buat hal lagi.  Alamak... haru biru rasanya. Dah sampai ke sekolah tapi taknak pulak masuk ke kelas, turun dari kereta pun dia taknak.  Cikgu Zahrah dan Cikgu Faiz dok memujuk Along, tp nampak macam tak berkesan jer.  Angah dah berkerut dahi sebab dah pukul 8 lebih tapi dia masih stuck kat sekolah Along.  Kelas Angah start at 8... kesian tengok muka Angah.  Cikgu dok pujuk-pujuk Along dan bagi hint pada kaklang dan DH suruh pergi dan tinggalkan saja Along.  Sebaik jer kereta meluncur Along pun startlah berlari mengejar dan kata Adik, Along terjatuh masa mengejar kami. Sampai di office lepas hantar Angah ke sekolah, kaklang terus telefon Cikgu PPKI, lutut along kedua-dua belah dan siku tercedera akibat jatuh kerana mengejar kami.  

Dalam pukul 10, kaklang dan DH ambil Along dari sekolah untuk dirawat kecederaan tu.  Huh...tu lah dugaan yg perlu dihadapi dalam menjaga anak istimewa ni... dah besar pun still macam budak kecil.  Sabar jer lah.....

No comments:

Post a Comment